Pagina principala > Blog > Evolutia Panourilor Kanban
Evolutia Panourilor Kanban si De Ce Trebuie Sa Treceti la Varianta Digitala
O Scurta Privire in Istoria Kanban
Toata lumea stie ca totul a inceput in 1940 cand Taiichi Ohno, un inginer industrial de la Toyota, a creat un sistem de planificare menit sa optimizeze productia. Dar este mai putin cunoscut faptul ca termenul “Kanban”, care inseamna literalmente “panou de afisare”, a fost raspandit in anii 1600, in perioada Edo, o perioada de stabilitate si crestere economica pentru Japonia.
Pe atunci, strazile Japoniei deveneau din ce in ce mai aglomerate cu magazine si afaceri mici si, prin urmare, nevoia proprietarilor de a atrage atentia trecatorilor prin semne care arata ce fel de servicii sunt oferite de fiecare magazin. Chiar daca panoul confectionat artificial este din ce in ce mai putin vazut in zilele noastre pe strazile oraselor moderne, semnalizarea magazinelor Kanban poate fi usor observata prin design-uri moderne cu neon.
Cand Taiichi Ohno a introdus metodologia Kanban la Toyota, el a fost de fapt inspirat de modul in care supermarketurile Piggly Wiggly din SUA au reusit sa isi pastreze rafturile aprovizionate cu cantitatea potrivita din fiecare produs, astfel incat au evitat pierderile. Cu acelasi scop, a implementat un sistem de carduri de hartie pentru a semnala si a urmari cererile din fabrica si l-a numit Kanban. Datorita succesului sau local, sistemul a fost adoptat in toate fabricile Toyota si a impins compania de la curba descendenta unde se afla din cauza pierderilor mari la a fi unul dintre concurentii globali de astazi.
Kanban De pe Linia de Productie la Managementul Proiectelor Software
Desi conceptul Kanban isi are radacinile in industria prelucratoare, datorita ratei sale ridicate de succes, specialistii din alte industrii au inceput sa il studieze si au incercat sa aplice principiul in alte domenii. O descoperire majora a venit din industria software in anii 2000. David J. Anderson a fost unul dintre primii care a aplicat Kanban in industria IT si Microsoft a fost prima companie care a incercat sa introduca principiile Kanban in metodologia de dezvoltare software.
Asa cum mentioneaza Anderson, „Kanban nu este o metodologie a ciclului de viata al dezvoltarii software-ului sau o abordare a managementului de proiect”, nu spune nimic despre cum sa dezvolti un software sau cum sa planifici un proiect. In schimb, principiile Kanban sunt aplicate cu scopul de a imbunatati continuu procesele care sunt deja in vigoare
Dar frumusetea Kanban sta in aplicabilitatea sa larga. Indiferent de metodologia de management al proiectelor pe care o folositi, fie ca este inovatoarea Agile cu tehnici Scrum sau XP, sau ceva mai traditionala Waterfall, implementarea principiilor Kanban va aduce cu siguranta valoare proceselor dumneavoastra.
Si, ca idee, Kanban poate fi aplicat si in viata personala, sau cel putin asta spune Jim Benson in cartea sa, “Personal Kanban” 😊.
Beneficiile Utilizarii Unui Panou Digital Kanban
Since our brains can process image 60.000 times faster than text (source here), it’s quite clear what’s the biggest benefit Kanban brings: visualization. It’s really great to be able to visually track the entire life cycle of a project and to follow through tasks from beginning to end. And with the technological advance, the Kanban boards were upgraded and brought into the digital world, leaving far behind the sticky notes and the whiteboards with their simple to do, doing and done columns.
Desi panourile fizice au jucat un rol important in imbunatatirea proceselor de lucru si in cresterea eficientei, beneficiile utilizarii unui panou digital Kanban sunt incontestabil mai mari. Sa numim aici cateva:
- Accesibilitate – modificarile facute intr-un panou Kanban online sunt vizibile, in timp real, pentru toata lumea, oriunde; acest lucru inseamna ca membrii echipei de proiect care lucreaza in locatii diferite sau de la distanta pot vedea, instantaneu, actualizarile proiectelor lor.
- Acuratete – cand datele sunt procesate automat, probabilitatea erorilor este aproape de 0.
- Actualizari in timp real – orice modificare efectuata, cu consecintele ulterioare, este procesata automat de software si vazuta instantaneu de oricine.
- Economie de timp – avand actualizari in timp real si accesibilitate de la distanta, se reduce necesitatea intalnirilor de proiect.
- Securitate sporita – niciun „card” nu se poate “dezlipi” de pe un panou digital si toate modificarile pot fi urmarite; in plus, in cazul informatiilor sensibile sau confidentiale, pot fi definite niveluri de acces bazate pe roluri, cu reguli specifice pentru drepturi si restrictii.
- Analize complexe – permite calculul automat al unor indicatori importanti si genereaza rapoarte de afaceri complexe.
- Automatizarea regulilor de afaceri – va permite sa elaborati protocoale de lucru si standarde operationale, cum ar fi dependeintele task-urilor, memento-uri, note obligatorii si asa mai departe.
Deci, sunteti inca ingropati sub acel morman de sticky notes? Daca da, mergeti aici si verificati cum elapseit poate sa va scape de acel morman 😊.